بهترین مدل های سیم و کابل رسانا
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

مجموعه سیم و کابل رسانا، تقریبا تمامی طیف‌های سیم‌ها و کابل‌های انتقال جریان و حتی سیم‌های مخابراتی انتقال سیگنال و دیتا را در لیست محصولات تولیدی خود دارد. انواع سیم افشان با سطح مقطع هادی ۷۵/۰ تا ۱۶، کابل افشان دو رشته‌ای با ضخامت‌های مختلف و کابل‌های سه و چهار رشته‌ای مناسب برق سه فاز، انواع کابل کواکسیال، کابل هوایی مخابراتی، کابل زمینی مخابراتی، کابل ابزار دقیق، کابل آرمور، کابل مفتولی، کابل افشان تخت، کابل ضدحریق و کابل شبکه، جزو محصولات تولیدی شرکت سیم و کابل رسانا محسوب می‌شوند. هر کدام از این سیم و کابل‌ها کاربرد و مزایای خاص خود را دارند و در نوع خود با بالاترین درجه‌ی کیفی متریال چه از نظر هادی و چه عایق، و بر اساس استانداردها تولید و عرضه می‌شوند.
محصولات سیم و کابل رسانا
محصولات شرکت سیم و کابل رسانا با توجه به فناوری‌های روز دنیا ساخته شده است. این شرکت در این مدت کوتاه توانسته که برای کابل‌های قدرت خود با ولتاژ اسمی ۱ تا ۳ کیلو ولت گواهینامه استاندارد دریافت کند. شرکت رسانا کابل سعی کرده که برای محصولات متنوع خود سطح مقطع‌های مختلفی را تولید کند.
. با وجود این تنوع محصولات رسانا کابل تلاش کرده که همچنان کیفیت محصولات را حفظ کند و بهترین‌ها را ارائه دهد. برای تمامی محصولات این شرکت استانداردهای IMS و ISO رعایت شده است. رسانا کابل یکی از اصلی‌ترین فعالان صنعت در حوزه تولید سیم و کابل است. در ادامه برخی از محصولات این شرکت را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
سیم افشان رسانا کابل
یکی دیگر از محصولات سیم و کابل رسانا که می‌توان به آن اشاره کرد سیم افشان رسانا کابل است. برای این سیم از هادی مسی آنیل شده کلاس 5 است با عایق PVC استفاده شده است. این کابل را به دو صورت قابل انعطاف و ثابت نصب می‌کنند که نوع نصب ثابت آن در دمای -30 تا +70 درجه سانتی‌گراد قابل استفاده است در صورتی که این سیم‌ها از -5 تا +70 درجه سانتی‌گراد قابل استفاده هستند.
سیم افشان رسانا در حالت نصب ثابت به صورت یک رابط در داکت زیر زمینی استفاده می‌شوند و در تابلو فرمان‌ها و ماشین آلات و مکان‌هایی که به انعطاف پذیری احتیاج دارند هم کاربرد دارند. توجه کنید که به هیچ عنوان نباید این سیم را به صورت مستقیم روی کابل‌ها و سینی کابل و حتی مخازن نصب کرد اما می‌توان آن‌ها را در زیر گچ و داخل لوله‌ها استفاده کرد.
سیم مفتولی و نیمه افشان رسانا
این دو سیم تولید شده رسانا کابل هادی از جنس مس آنیل شده دارند که از نوع کلاس ۱ برای سیم مفتولی استفاده شده است. و برای هادی سیم نیمه افشان از مس آنیل شده کلاس ۲ استفاده شده است. در واقع تحمل دمایی این دو محصول از دمای _۳۰ تا +۷۰ درجه سانتی‌گراد در نظر گرفته شده است. گفتنی است که به این دو مدل سیم به صورت نصب ثابت به عنوان رابط در ماشین آلات، داکت‌های زمینی، تجهیزات کنترلی، تابلوهای فرمان و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

روی هادی سیم نیمه افشان و مفتولی رسانا کابل از عایق پی وی سی نوع C استفاده شده است. این عایق این امکان را برای سیم‌ها فراهم می‌کند که زیر گچ و یا داخل لوله‌ها بتوان از آن‌ها استفاده کرد. بنابراین با توجه به نیازتان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و در شرایط مناسب استفاده کنید.
کابل افشان رسانا کابل
کابل افشان رسانا کابل یکی از محصولات تولید شرکت سیم و کابل رسانا است که در در مدل‌های متنوعی از جمله کابل افشان سبک، کابل افشان معمولی، کابل کنترل افشان، کابل کنترل افشان شیلد دار، فشار ضعیف، قدرت، ارت، کنترل و کابل کولری طراحی شده، در بازار وجود دارد که برای هر یک از آن‌ها کاربردهای مشخصی در نظر گرفته شده است. کابل‌های افشان را با توجه به نوع و کاربرد آن‌ها در محیط‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. کابل افشان معمولی نمونه‌ای از کابل افشان است که رسانا یا هادی آن از مس آنیل شده از نوع کلاس ۵ است که روکش آن هم معمولا از جنس پی وی سی (PVC) از نوع ST5 ساخته شده است.

در وسایل الکتریکی، ماشین آلات و لوازم خانگی از کابل‌های افشان به عنوان کابل رابط به کار می‌رود. یک نکته که حتما باید مورد توجه قرار گیرد، این است که کابل‌ها به طور مستقیم در وسایل گرمایشی و پخت و پز تماس نداشته باشند. در بسیاری از صنایع با وجود انعطاف‌پذیری زیادی که در کابل افشان وجود دارد، از آن برای کاربردهای متنوع استفاده می‌شود. امکان استفاده از کابل‌های کنترل افشان در سیستم‌های نقاله، فضای آزاد و در مکان‌های دارای میدان مغناطیسی وجود ندارد و می‌توان گفت این کابل‌ها مناسب استفاده در تابلوهای فرمان هستند. به طور کلی در محیط‌هایی که به انعطاف و پیچش نیاز دارند، از این نوع محصولات به کار گرفته می‌شود.





:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: